OVAKO SE RADILO ZA VREME TITA: 90 KM PRUGE ZA 6 MESECI, 380KM AUTOPUTA ZA 3 GODINE !









Omladinske akcije započete su još 1941. najpre kroz prikupljnje oružja i municije za predstojeće bitke, a zatim i obuću i odeću za borce. U vreme SFRJ bilo je nekoliko stotina akcija i 20.000 lokalnih gradilišta!




 Omladinske akcije započete su još 1941. najpre kroz prikupljnje oružja i municije za predstojeće bitke, a zatim i obuću i odeću za borce. U ratnim danima formirana je i Prva omladinska udarna poljoprivredna brigada, koja je tokom tokom tri meseca požnjela 120 vagona žita i isto toliko voća i povrća.
Posle rata krenulo se u izgradnju fabrika, kanala, elektrana. Godine 1946. od maja do novembra održana je prva savezna radna akcija, izgradnja pruge Brčko-Banovići.U njoj je učestvovalo 62.268 omladinaca i omladinki odnosno 283 radne brigade. Za svega šest meseci, Titovi omladinci izgradili su 90 kilometara pruge, probili tri tunela ukupne dužine 600 metara, uključujući i tunel Majevica, dužine 394 metra. Dve godine kasnije, 1948. godine započela je era velikih radnih akcija.


******************************************************************************

OGLAS

Dosadilo vam je da za sitne popravke auta odlazite majstoru i dajete pare?

Rješenje je najzad tu!

Naučite sami da popravljate svoj auto.
Popravka, recenzija i stručno mišljenje iz oblasti automobilizma, sve na jednom mjestu. Popravite sami svoj auto bez odlaska majstoru i bacanja novca.

Pretplatite se na novi kanal koji donosi svakodnevne video priloge popravki, recenzija itd.


FB stranica:




I dok nismo zaboravili, ukoliko imate neki problem koji nije objašnjen, slobodno pitajte na fb stranici, rado će vam stručnjak iz navedene oblasti odgovoriti.




******************************************************************************


– Izgrađeno je 16 pruga, ukupne dužine 560 kilometara, među kojima su najpoznatiji Brčko-Banovići (90 km), Šamac-Sarajevo (242), Doboj-Banjaluka (90) – ističe dr Slobodan Ristanović, koji je tri leta uzastpono gradio Novi Beograd.
Najveći podvig je izgradnja autoputa Bratstvo i jedinstvo, u ukupnoj dužini od 1.066 kilometara.



– Učestvovalo je ukupno oko dva miliona omladinaca i omladinki. koji su 50-tih godina dobrovoljno dali 135 miliona radnih dana. Objekti su rekordno brzo građeni. Recimo 380 km autoputa Beograd-Zagreb napravljeno je za nepune tri godine – dodaje Ristanović.
Omladinske akcije trajale su u manjem ili većem obimu sve do 1990. kada su odbačene lopate i bratstvo i jedinstvo, oglasile se puške i omladina je zapevala neke druge pesme.

Objavi komentar

1 Primjedbe

  1. To je bio istiniti patriotizam koji se nece nikad ponoviti u tom pokvarenom I sebicnom svijetu.

    OdgovoriIzbriši