C1 Ariete OSNOVNI BORBENI TENK






Razvoj tenka C1 Ariete otpočeo je 1984. godine u italijanskim firmama Iveco Fiat i OTO Melara. Prvi prototip je završen 1986. godine, a sledećih pet probnih primeraka do 1988. godine. Serijska proizvodnja počela je 1995, a uvođenje u naoružanje dve godine kasnije.
Raspored odeljenja u tenku je konvencionalan - upravno odeljenje sa mestom vozača je u prednjem delu oklopnog tela, komandir i nišandzija su u kupoli sa desne strane, a punilac u kupoli levo od topa. Zadnji deo tela tenka rezervisan je za motorno-transmisiono odeljenje. Na podu oklopnog tela se nalazi otvor za prinudno napuštanje vozila. Kupola i telo su izrađeni varenjem ploča pancirnog čelika, a oklop je na prednjoj strani ojačan kompozitnim materijalima.

Ariete za pogon koristi dvanaestocilindrični turboprehranjivani dizel motor Iveco V-12 MTCA, snage 956 kW (1300 ks) pri 2300 obrtaja u minuti. Automatska hidromehanička transmisija ZF LSG3000 ima četiri stepena prenosa za kretanje napred i dva za kretanje nazad, kao i ugrađen retarder za brzo kočenje. Cela pogonska grupa je konstruisana tako da se može lako zameniti u poljskim uslovima. Primenjen je sistem oslanjanja sa torzionim štapovima i hidrauličnim amortizerima na prvom, drugom, trećem, šestom i sedmom oslonom točku.

Top kalibra 120 mm ima dužinu cevi od 44 kalibra, termalnu oblogu i gasnu komoru, a razvijen je u firmi OTO Melara. Iz njega se ispaljuju potkalibarni, kumulativni, dimni i osvetljavajući projektili. Borbeni komplet se sastoji od 15 metaka smeštenih u kupoli tako da se mogu odmah koristiti i još 27 metaka složenih u telu tenka. Elevacija topa stabilizovanog u obe ravni je od -9° do +20°. Sistem za upravljanje vatrom Officine Galileo TURMS se sastoji od komandirove stabilizovane panoramske dnevno/noćne sprave, nišandžijine stabilizovane optičke sprave, termovizijske kamere, laserskog daljinomera, meteorološkog senzora, indikatora istrošenosti cevi i računara.



Kalibar spregnutog mitraljeza MG 42/59 je 7,62 mm, a na krovu se nalazi još jedan mitraljez istog kalibra, namenjen za dejstvo po ciljevima u vazduhu. Na svakoj strani kupole postavljena su po četiri bacača Galix kalibra 80 mm iz kojih se lansiraju osvetljavajuće granate ECL, dimne granate FUM, granate LACRY punjene CS gasom, AP-DR protivpešadijske granate parčadnog dejstva, AP-TCP "flash-bang" (šok) granate i LEUR IR projektili za ometanje raketa sa IC vođenjem. Lično naoružanje posade sastoji se od automata Franchi LF 57 kalibra 9 mm Para i ručnih bombi.

Tenk je opremljen uređajem za NHB zaštitu Sekur kao i automatskim protivpožarnim sistemom. Na prednjoj strani kupole nalazi se signalizator laserskog ozračenja Marconi SpA RALM koji pokriva svih 360 stepeni oko vozila.


TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE




Kalibar topa: 120 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: 7,62 mm
Kalibar protivavionskog mitraljeza: 7,62 mm
Borbeni komplet topa: 40 metaka
Borbeni komplet mitraljeza: 2500 metaka
Posada: 4
Borbena masa: 54000 kg
Dužina sa topom napred: 9,669 m
Dužina oklopnog tela: 7,59 m
Širina: 3,601 m
Visina do krova kupole: 2,5 m
Klirens: 0,44 m
Širina traga gusenica: 3,42 m
Snaga motora: 956 kW
Specifična snaga: 17,7 kW/t
Specifičan pritisak na tlo: 0,85 kg/cm²
Radijus kretanja: 550 km
Maksimalna brzina: 65 km/h
Gaz bez pripreme: 1,2 m
Gaz sa pripremom: 2,1 m
Savlađuje vertikalnu prepreku: 1,2 m
Savlađuje rov: 3 m
Uspon: 60%
Bočni nagib: 30%

Objavi komentar

0 Primjedbe